BahanBerita.Wordpress.com

Ulasan Berita, Akhbar, Majalah, Radio dan TV dari Kacaminda Hairul

Anak Meningalkan Ibu Lumpuh Terjawab

Masih ingat artikel saya Si tanggang meninggalkan ibu lumpuh. Pada mulanya saya sendiri menyangka, ibunya ditinggalkan kerana anaknya tidak sanggup menyaranya. Yelah ditinggalkan dihotel budget murah. Sudah tentu menimbulkan pelbagai andaian negatif. Nasib baiklah la Blogger Nurmisnan menegur saya. TQ so much.  Namun hari ini, segala-galanya telah terjawab. Dan anak kesayangannya telah kembali ke pangkuan ibunya.

Ibunya yang ditembual berkali-kali menafikan anaknya meninggalkan ia kerana sengaja.  “Saya tahu dia tak berniat nak tinggalkan saya. Selepas ini, saya nak tinggal dengan dia kerana hanya dia yang saya ada di dunia ini. Terima kasih kepada semua, dapat jumpa dia (anak),” kata Faridah Maulud ketika dipertemukan dengan anaknya buat pertama kali semalam sejak ditinggalkan 10 hari lalu.  Jom kita tonton pula temubual

Sedih juga melihat ibunya yang asyik menangis.  Satu mengorbanan yang besar oleh anaknya Amir yang menjaga ibunya semenjak kehilangan ayah buat sekian lama. Dan kini beliau kehilangan pekerjaan. Di youtube ramai juga yang meminta maaf kepada anaknya Amir atas andaian negatif yang dilontarkan sebelum ini.  Apa jua sebabnya,  marilah kita  doakan agar anaknya dapat pekerjaan baru dan menjaga ibunya dengan baik.

Advertisements

Single Post Navigation

24 thoughts on “Anak Meningalkan Ibu Lumpuh Terjawab

  1. Masyarakat menghukum tanpa mengetahui cerita yang sebenar!

    Apa pun.. harapan semoga mereka dapat memulakan episid baru dalam hidup mereka.

    • Betul tu.. kita mudah menghukum hanya mendengar disebelah pihak sahaja. Semoga apa yg berlaku memberi hikmah kepada Anaknya dalam mendapat pekerjaan baru untuk menyara ibunya….

  2. baguslah, akhirnya mereka bersama kembali.

  3. Tak baik la buat tuduhan melulu tanpa tahu cerita sebenar. Alhamdulilah semuanya dah selesai pun.

  4. Alhamdulillh…akhirnya kita tahu kisah sebenar antara dus beranak ni….semoga allah mempermudahkan keluarga ni dr sebarang masaalah…

  5. Alhamdulillah… segalanya sudah terjawab..
    Mudah2an ada yang sudi memberi pekerjaan
    kepada beliau untuk menampung kehidupan
    bersama ibunya.. InsyaAllah.. kebahagianmu
    adaahdiakhirat nanti kerana menjaga ibumu…

  6. antara kisah sedih dalam msyarakat kita
    yang kaya, yang miskin…
    masing2 berjuang untuk hidup

  7. kesian dia..dibunag kerja kerana mulut kita sendiri…

    P/S: ape2 pun aku mengaku kat diri aku sndiri,aku tak pernah pun marah kat anak dia…sebab kita tak tahu keadaan dia camna…

    • Bagus sikap bro din, jgn mudah melatah sebelum dapat cerita sebenar kan…

      p/s: saya pun tak pasti samada ia sememangnya dah lama dibuang kerja atau dibuang kerja kerana isu ini. Memg byk andaian pembaca di youtube tu…

  8. apa sebab dia tinggalkan ibunya hee..maaf sb sy tak dpt degar youtube d pjbt.so tak tahu knp dia bt bgtu.ada seb dia sedang mencari ayahnya dia tinggalkan mak dia kt situ ker apa?

  9. chii da agak..da slalu sgt perkara mcm ni berlaku..kita slalu buat judgemtn cpt kan..sebab tu chii x suka baca paper sgt…grrr..x pasal2 dpt dosa..

  10. masyarakat kita ni… cepat sangat nak jatuhkan hukuman.. tu yang tak sedap tu

  11. iAkhirnya cerita sebenar terbongkar tapi apa boleh buat nasi sudah menjadi bubur kerana si anak telah dibuang kerja.

  12. harap2 perkara sebegini tidak lagi berlaku. baik kes tinggalkan mak atau sesapa dan juga kes tuduh tanpa usul periksa..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: