BahanBerita.Wordpress.com

Ulasan Berita, Akhbar, Majalah, Radio dan TV dari Kacaminda Hairul

Suami Isteri Kena Rajin Memuji Tanda Sayang

Tersenyum saya membaca artikel utusan yang bertajuk Usah Lokek Puji Isteri. Memang ada kebenarannya. Golongan suami memang lokek untuk memuji isteri mereka. Sebaliknya si isteri mengharapkan pujian sebagai tanda menghargai usaha dan diri mereka.  So si suami janganlah lokek memuji isteri ya.  Ia sebenarnya satu cara  merapatkan hubungan suami isteri yang membawa kepada kedamaian rumahtangga.

Memang tersenyum membaca artikel Usah Lokek Puji Isteri.  Cubalah ucapkan kata-kata dibawah kepada isteri yang disarankan artikel tersebut.

“Kalaulah saya bertemu dengan sayang lebih awal.”

“Sayang, awak lakukannya dengan baik sekali.”

“Sayang, awak jadikan saya seorang insan yang lebih baik.”

“Sayanglah insan yang paling pintar yang pernah saya temui.”

“Selagi sayang bersama, saya rasa seronok untuk hidup.”

Pada pandangan saya pula elok memuji sebagai tanda menghargai isteri dan suami dengan pujian yang ikhlas. Tapi elakkan dari memuji yang membawa kepada riak atau bangga pada si isteri atau suami.  Kerana riak ini dilarang dalam Islam.

Single Post Navigation

8 thoughts on “Suami Isteri Kena Rajin Memuji Tanda Sayang

  1. betul tu tak salah puji pasangan sendiri kan.

  2. pujian ikhlas pada isteri tak perlu banyak kos.. jadi tak perlu kedekut 🙂

  3. bagus artikel ni.. mmg pujian yg tak lebih2 ni buat isteri suka..
    lagipun lebih baik puji isteri sendiri dari puji org lain..

    psstt.. susah nak bagi komen kat blog ni.. dia suruh log in.. tak faham la… huhuhu

    • Benar tu.. selalunya kita suka puji dan jaga hati org lain dan lupakan yg terdekat dan tersayang….

      p/s: first time saya guna free wordpress nie… tapi kena byr usd30 lah jika nak upgrade ke custome design… kena fikir dulu takut jadi mcm blog2 saya yg lain..he.he.he

  4. Saling puji memuji boleh mencetuskan suasana bahagia dlm rumahtangga

Leave a Reply

